Polat'larda veda vakti!

İki gündür  misafirimiz olan değerli dostumuz Dr.Mehmet Yavuz'u İstanbul'a uğurlamak için akşam üzeri İnşaat Mühendisi dostumuz Hayati Bilge ile Erzurum Havaalanı'nın CİP salonundan içeri giriyoruz. Bir kaç kişi de bizler gibi az sonra kalkacak olan THY'nin İstanbul uçağını bekliyor. Ama orada bekleyen yolculardan birisi dikkatimi çekiyor. Hem tanıdık hem de çok ünlü! Evet. Bu ünlü yolcu İbrahim Polat'tan başkası değil. Polat Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Polat!

***

Yanına yaklaşıyor ve sohbete başlıyorum. Epeydir de gündemde değil ya, hemen Erzurum'da bulunma sebebini soruyorum. Önceki gördüklerimin aksine biraz 'yorgun' ve biraz da 'bıkkın' gördüğüm İbrahim Polat bana, Polat Rönesans Otel için yapay kar pisti yapımı için Erzurum'da bulunduğunu söylüyor. Bunun maliyetini soruyorum, yaklaşık 3,5 milyon dolardan bahsediyor! Büyük bir alana yapılacak olan kar pisti sayesinde her mevsim kayak yapılabileceğine dikkat çeken Polat'a, Erzurum'u nasıl bulduğunu soruyorum bu defa. ''Elbette her geçen gün gelişiyor, değişiyor!'' diyor.. Sohbet giderek koyulaşıyor. Sorduğum her soruya içtenlikle cevap vermesi bir defa çok hoşuma gidiyor ve ben bu arada bundan da cesaret alarak aklıma takılanları sormaya devam ediyorum..

Xanado Otel'in tam Polat Rönesans Oteli'nin önüne yapılmasından dolayı bir müşteri kaybının olup olmadığını soruyorum bu kez. ''Yanlış yaptılar'' diyor! Kızdığını hissediyorum ama pek yansıtmamaya çalışıyor. Temel atma törenine gelen dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in uyarılarına rağmen Xanadu otelin kendi otellerinin önüne yapıldığını ifade eden İbrahim Polat, ''Doğrusu benim için bir zararı yok ama bizim önümüzde otel yapılması şık olmadı. Bunu sayın Demirel de temel atma töreninde dile getirdi ama, dinlemediler. Yüzünü dağa alması gerekirken şehire almaları doğru olmadı'' diyor.

Laf lafı açarken, sanki benim başka bir şey aradığımı anlıyor ki İbrahim Polat, bombayı patlatıyor: Ben zaten bizim oteli satmayı düşünüyorum!!! Gerçekten şaşırıyorum. Belki daha önce de böyle bir düşünce dile getirildi ama ben ilk defa duyduğum için şok oluyorum! Satış sebebini sormuyorum daha! Çünkü 'şaşkın bakkal' durumundayım ben! İlave ediyor sonra. ''Ne ben ne de kız ve oğlanlar ilgilenmiyorlar bu otelle. Gidip gelemiyoruz. Biz de satmayı düşünüyoruz. Fiyatı da 35 milyon dolar olarak belirledik. Bu fiyata, yapacağımız yeni 3,5 milyon dolarlık yapma kar tesisi ve psiti de dahil! Bu arada, satın alacak kişiye de aynı ismi, Polat Rönesans ismini kullandırmayı kararlaştırdık. Hakkımızdan hayırlısı bu olacak diye de düşünüyoruz'' diye ekliyor..

***

Sonra uçağın kalkış anonsunu duyuyoruz. 80 yaşına basan İbrahim Polat ile sohbete burada nokta koyuyoruz. Benimle beraber Hayati Bilge, yanındaki küçük bavulunu ve bir iki özel eşyasını, uçağa kadar taşıyoruz. Bundan çok memnun kalıyor.. Havalanında vedalaşırken, İbrahim Polat ile aynı uçakta yolculuk eden Dr.Mehmet Yavuz ile hatıra fotoğrafı çektiriyoruz. Fotoğrafı da yine Hayati Bilge çekiyor.. Kısa bir görüşme esnasında aldığım bu haberle aslında üzülüyorum ama okuyucularımızı da bu bilgi ile bilgilendirdiğim için de seviniyorum.. Belki de gazetecilik heyecanı..

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.
  • Davut 01 Ocak 1970 02:00

Yazık valla, memlekete 3 kuruş faydası olmayan,üstelik memleketin 3 kuruşuna göz diken adamlar el üstünde tutulurken, önlerine kırmızı halı serilirken, kendi görevini yapıp maaşını alan için bile ilden ayrılırken medhiler dizilirken, milyon dolarlık yatırımı yapan ailenin esamesi okunmuyor!!! Üzüldüm doğrusu, mesele sadece yazıda belirtilen ise anlaşılır, ya başkaysa...Adam devletin imkanlarıyla iş yapar, yalaka takımı oraya buraya adamın adını verir, neden Polat ismi caddeye, bulvara, meydana verilmiyor, onlar memleketten birşey kazanmadan başka yerde kazanıp memleketlerine en lazım zamanda yatırım yaptılar. Lütfen Erzurum adamını tanı,vefalı ol, nereye kadar "kor" olma durumu devam edecek.